Recensies

15 antwoorden op “Recensies”

1. We hebben met zes personen gevaren. De Botter is een erg mooi en goed onderhouden zeilschip, een varend museum eigenlijk. Ook met weinig wind zeilt het schip verrassend goed; rustig, maar niet langzaam. De bemanning kan prachtig vertellen over de geschiedenis van de Zuiderzee, de aanleg van de polders, en de vissersvloot.

2. Op 19 juni zijn wij met de familie gaan zeilen met de MK63. Het was een verjaardagscadeau voor de 80e verjaardag van mijn vader. Iedereen, ook de kleinkinderen, heeft hier erg van genoten. Ondanks dat het niet een heel stralende dag was, was het toch een mooie en gezellige tocht met voldoende wind.
    De MK63 is een prachtig onderhouden boot, zowel van binnen en als van buiten, waarover zowel Dirk als Arnout met veel enthousiasme hebben verteld.
    Heel veel dank voor deze prachtige en gezellige middag namens ons allen!

3. Wij kregen de mogelijkheid om dit vaarseizoen als eerste gasten mee te varen met de MK63.
    We werden hartelijk ontvangen door Peter en Dirk die veel interessante wetenswaardigheden konden vertellen over de botter en de geschiedenis van de visserij op het Markermeer. Het was een heerlijke zeiltocht op een prachtige zomeravond en een genot om beide heren bezig te zien het authentieke schip vakkundig door het water te loodsen.
    Hartelijk dank voor de mooie avond!

4. Thank you! Simon and I had a fabulous time on board your beautiful vessel. Such a treat to be taken for a sail. Weather perfect. I look forward to doing the same when I next visit Hoorn.

5. 4 augustus 2019
    Wat een geweldige middag hebben we beleefd op de Gouwzee met de Marken 63.
    Ondanks dat er bijna geen wind was gingen we toch de haven van Marken uit. Zachtjes dobberend naar bijna de overkant.
    Heel gezellig en mooie verhalen van de bemanning. We hebben zelfs nog even naast de boot gezwommen.
    Peter, Dirk en ……..(ben ik vergeten sorry) heel hartelijk bedankt voor deze fijne middag.

6. Wat hebben we een mooie dag op het water gehad. Mede dankzij jullie!!
    Veel informatie, veel uitleg en niet opdringerig. Ongedwongen sfeer.
    Nogmaals dank. Fam. Kuipers

7. Op 17 augustus een heerlijke zeiltocht gemaakt op het Markermeer met het hele gezin. Dat is puur genieten. Tijdens het zeilen werd er veel verteld over de geschiedenis van de vissers op de vroegere Zuiderzee. Ook leuk om binnen te kijken in de Botter. Kortom een gezellig en leerzaam zeilavondje.

8. Heerlijk gevaren op de MK 63. Het zonnetje scheen en we konden heerlijk genieten van de rust op het water. Ook nog geleerd hoe te zeilen en veel geleerd over de geschiedenis. Dank voor een prachtige middag!

9. In het kader van een team meeting heb ik samen met mijn team op 20 augustus 2018 een heerlijke zeiltocht gemaakt op het IJsselmeer. We hebben genoten van de uitstekende verzorging door het team op de boot en de verhalen die werden gedeeld over het schip en de avonturen op het IJsselmeer. Al met al heeft deze zeiltocht er voor gezorgd dat we een lange dag met vergaderingen in een ontspannen sfeer en schitterende omgeving hebben kunnen afsluiten. Dank u wel voor de gastvrijheid!

10. Op een prachtige zomerse avond op 17 augustus vertrokken we vanuit de haven van Hoorn met deze prachtige Botter naar het Markermeer. Er zat een fijn gezelschap aan boord en ook de bemanning was zeer vriendelijk en enthousiast over hun Botter. Het was interessant om de geschiedenis er van te horen en wat ze er nu nog mee doen. Het is zeker een aanrader om je mee te laten voeren over het prachtige water en te genieten van het uitzicht. Wij hebben in ieder geval intens genoten en zullen in de toekomst zeker nog vaker met deze mooie Botter gaan varen.

11. De MK63 is met recht een varend museumstuk. Met zes vrienden een vrijdagmiddagje zeilen vanuit Hoorn richting Volendam was een belevenis. Vooral de passie van de bemanning Peter van Drunen, Dirk Lont en in het bijzonder van de oud eigenaar Peter Dorleijn die met zijn 83 jaar de lijntjes en het roer volledig in handen heeft en de zeilen continue in het oog houdt. De inspirerende verhalen tijdens de tocht over de bouw en restauratie van het schip maar ook over de toenmalige functie van het schip en de visserij in de tijd dat het IJsselmeer nog Zuiderzee was maakte de tocht totaal compleet.
    Met de wind in de zeilen, het zonnetje op onze kruin en een biertje in de hand was het een fantastische middag! Bedankt bemanning.

12. Op 10 september 2017 voer ik met mijn (jarige) zoon en mijn partner een uurtje bij Hoorn op de MK63. Het woei voldoende en het prachtige schip liep tot wel ruim 6 knopen. Een schitterende ervaring leverde dit zeilen op een authentieke botter op. De toelichting van schipper Dorleijn en de bemanningsleden vormde de spreekwoordelijke kers op de taart. Dit is echt een uitstapje dat iedereen aangeraden kan worden: het varen op dit authentieke zeilende vissersschip van meer dan honderd jaar is een echte aanrader!

13. Op 4 juni werden we hartelijk welkom geheten door Peter Dorleijn, de schipper, en Jan Bleijendaal met zijn vrouw Tineke. Het was een redelijke stabiele wind 4 Bft uit het westen. Er stonden kleine kopjes op het water. De tocht was een cadeau voor mijn 65e jaar.
    Aan boord mochten we helpen waar we konden. Peter en Jan hielden alles met één oog goed in de gaten en gaven tips en aanwijzingen. Mijn vrouw en twee dochters, zoon en schoonzoon waren ook van de partij. Met zo’n waardevol schip ervaren hoe bedrijfszeker dit in de vorige eeuw heeft gevoeld.
    Zeil hijsen in de haven, direct buiten de fok erbij en op weg naar Edam. Mijn zoon, Jan en Peter hebben aan het roer gestaan.
    Na het overstag gaan was ik de roerganger. Ik had 30 jaar ervaring op een sloep en een braniekruiser en nu een drascombe. Het ging me goed af.
    Mijn vrouw zei na afloop dat ik daar de hele terugweg met een enorme glimlach heb gestaan. Wat een erfgoed, wat een cadeau. Jan B en Peter D. dank voor het gestelde vertrouwen.
    Ik kan het iedereen aanbevelen.

14. De boottocht van gisteren was een zeer groot succes!!!!
    Mijn familie en ikzelf hebben zeer genoten van de leuke tocht.
    Het weer werkte natuurlijk ook heel erg mee. Mooier kon het niet. Zon, een zacht windje , een prachtige skyline van Hoorn.
    Iedereen had veel waardering voor de aardige schippers en hun inzet voor jullie Stichting.
    En wat een mooie en goed onderhouden boten!
    Heel hartelijk dank namens iedereen!!!!
    Veel succes met jullie activiteiten.
    En voor u dank voor de prettige en zorgvuldige behandeling van onze aanvraag.